4 Greseli Costisitoare in Gestionarea Flotei Auto

20% dintre afaceri esueaza in primul an.

Dupa 5 ani, acest procent ajunge la 50%; iar dupa 10 ani de la inceputul activitatii, doar 30% dintre companii mai reusesc sa ramana pe piata.

Asta inseamna ca, in cursul a 10 ani, majoritatea firmelor isi inchid portile. Insa mai mult de jumatate dintre acestea au parte de un sfarsit lent, care se apropie incet-incet cu fiecare problema nerezolvata si cu fiecare situatie neadresata.

Aceste situatii sunt foarte variate si apar in toate departamentele unei organizatii.

De aceea, in acest articol ne vom indrepta atentia spre 4 dintre cele mai mari greseli ce se fac in legatura cu flota auto care, daca nu sunt corectate, vor duce incet dar sigur catre costuri din ce in ce mai mari si eventual catre inchiderea companiei.

Greseala #1: Nu este verificat stilul de condus al angajatilor.

Multi oameni probabil ca ar spune „si ce daca?”; iar aici apare problema adevarata. 

Persoanele care trec cu vederea verificarea stilului de condus al angajatilor nu se gandesc la cateva aspecte importante care afecteaza performanta in propria companie.

De data asta, cand spun stil de condus, ma refer mai mult la depasirile de viteza.

Sa presupunem ca va ocupati cu servicii de reparatii de electrocasnice mari. Iata ce se intampla daca un tehnician din firma dumneavoastra depaseste viteza legala excesiv si/sau de foarte multe ori.

Mai intai: cu siguranta ca isi va pierde carnetul de sofer cel putin pentru o perioada.

Pe urma, cand se intampla acest lucru veti avea pentru un timp un angajat care nu isi va putea indeplini indatoririle. 

Aici va trebui sa luati o decizie: 

  1. Continuati activitatea fara o persoana; ceea ce va scadea din productivitatea companiei dumneavoastra;

sau

  1. Mai angajati un tehnician in plus pentru a putea face fata tuturor solicitarilor, stiind ca vor creste costurile operationale.

Asta este probabil cea mai mica problema care poate aparea. Insa exista lucruri si mai rele.

De exemplu, prin depasirea vitezei legale, angajatii dumneavoastra se vor expune unui risc ridicat de accident. 

Ei isi pun viata in pericol, iar in caz de vatamare corporala sau deces, exista anumite repercursiuni.

Chiar daca vina a fost a angajatului, dumneavoastra va trebui sa parcurgeti mai multe demersuri legale. 

Ca de exemplu: trebuie sa raportati ce s-a intamplat catre autoritati si, pentru a nu plati despagubiri, va trebui sa dovediti ca nu a fost vina dumneavoastra; avand in vedere ca accidentul s-a petrecut in timpul programului de lucru.

Acest raport se face catre Casa Nationala de Pensii Publice; iar aceasta cel mai probabil ca va demara o ancheta la care va trebui sa participati.

Pe urma, mai exista si pierderile materiale.

Sa luam de exemplu situatia in care accidentul se petrece la bordul unui vehicul care transporta bunuri. In acest caz, bunurile transportate vor fi deteriorate, iar dumneavoastra veti iesi in pierdere.

Si mai trebuie sa mentionez vehiculul care a luat parte la accident? In cel mai bun caz va trebui sa il reparati. In schimb exista si posibilitatea ca masina sa fie atat de avariata incat sa nu se mai poata utiliza.

Greseala #2: Nu cunoasteti cand sunt utilizate vehiculele si de catre cine.

Cum puteti stii, fara ajutorul unui sistem informatic adecvat, daca vehiculele din compania dumneavoastra sunt utilizate sau nu?

Cea mai ineficienta optiune este sa angajati paznici si sa-i stationati in locul de parcare al vehiculelor dumneavoastra.

Insa, nici macar asta nu va poate apara de incertitudine.

Daca nu sunteti notificati in legatura cu pornirea sau oprirea motorului unui vehicul, atunci, oricine il poate utiliza fara stirea dumneavoastra.

In acel moment, orice se poate intampla.

De exemplu, masina poate fi condusa catre o zona mai retrasa si se poate fura combustibil direct din rezervor.

Daca cineva din afara companiei dumneavoastra reuseste sa acceseze una dintre masini, acea persoana va putea foarte usor sa fure fie componente fie intreaga masina.

Exista un numar de posibile efecte negative care sunt determinate de o astfel de intamplare:

  1. Veti pierde acea masina pentru totdeauna. Cu toate ca, in perioada in care traim, autoritatile au acces la o multitudine de moduri prin care pot recupera bunuri furate, rata de succes nu este de 100%. Astfel ca, multe bunuri furate sunt pierdute si nu se mai pot recupera.
  2. Chiar daca eventual veti putea recupera vehiculul, cel putin o buna perioada de timp va trebui sa va desfasurati activitatea cu o masina in minus.
  3. Daca sunt luate doar cateva componente din vehicul, atunci va trebui sa il reparati.

Puteti astfel sa observati ca exista un cost de timp si un cost de bani, in cazul in care nu va asigurati masinile cu un sistem care sa va alerteze atunci cand incep sa fie utilizate.

Greseala #3: Nu stiti daca si cat stationeaza vehiculele companiei.

Ce se intampla atunci cand un agent de vanzari care face vizite de afaceri la clientii dumneavoastra potentiali, se decide ca, dupa una dintre vizite se simte mult prea obosit pentru a merge la urmatoarea?

Majoritatea isi iau pauze decente, poate se opresc sa isi cumpere o cafea de la una dintre numeroasele cafenele care pot fi gasite prin oras. Sau daca se afla in afara orasului, exista si optiunea opririi pentru a fuma o tigara.

Mai exista insa si persoanele care considera ca au lucrat prea mult si merita sa se relaxeze pentru o perioada mai mare.

Cea mai la indemana optiune este bineinteles sa parcheze masina la umbra unui copac si sa isi refaca puterile pentru urmatoarea vanzare.

Pentru acesti angajati, nu conteaza ca au stat degeaba 1-2 ore in timpul programului (excluzand pauza de masa) deoarece au intotdeauna la indemana explicatia ca au avut parte de aglomeratie in trafic sau ca una dintre intalniri a fost mai lunga decat s-ar fi asteptat.

Bineinteles ca, o astfel de oprire, indiferent de anotimp nu poate fi efectuata cu motorul oprit, deoarece fie este prea frig in masina, iar omul trebuie sa se incalzeasca; fie suntem intr-o perioada caniculara, iar aerul conditionat trebuie sa functioneze.

Cert este ca, in astfel de situatii benzina (sau motorina) trebuie arsa stand pe loc; ceea ce nu este foarte profitabil pentru compania in care aceasta persoana exemplara lucreaza.

Nici macar nu trebuie sa fie multi astfel de oameni prezenti in firma. Daca doar un procent de 20% dintre angajati procedeaza asa, atunci se va crea o gaura semnificativa in bugetul organizatiei. 

Greseala #4: Nu observati daca vehiculele ies din perimetrele unde ar trebui sa se afle.

Asa cum am adus vorba si mai devreme, faptul ca nu puteti cunoaste ce se intampla cu vehiculele dumneavoastra reprezinta o mare inconvenienta.

Cel mai mare risc este reprezentat de furtul bunurilor din compania dumneavoastra. Asta se poate intampla chiar si atunci cand vehiculele sunt utilizate in activitatea pentru care au fost cumparate.

De exemplu, daca ati cumparat o flota de automobile, cu scopul de a le inchiria; atunci probabil ca nu va doriti ca acestea sa paraseasca perimetrul tarii.

Mai devreme am spus ca orice se poate intampla atunci cand vehiculele sunt utilizate fara permisiunea dumneavoastra.

De data aceasta, aceleasi lucruri se pot intampla daca vehiculele sunt mutate in afara sferei dumneavoastra de influenta.

Din nefericire, odata ce o masina trece de anumite granite, nu veti avea nicio garantie ca le veti putea recupera.

Aceasta problema nu se rezuma insa doar la furturi de componente sau de vehicule intregi.

Sa ne indreptam putin atentia si catre agricultura.

Noi nu consideram ca ar fi foarte placut daca la un moment dat ati afla ca unul dintre angajatii dumneavoastra ar folosi un utilaj de-al dumneavoastra ca sa lucreze pe terenul unuia dintre competitori.

Intotdeauna cand se produc aceste greseli, ele sunt semne ale lipsei de flexibilitate despre care discutam la inceputul articolului si care conduc catre esecul companiei. 

De fiecare data cand o astfel de problema apare si nu este solutionata, apare o crapatura mica in structura companiei.

Fiecare dintre ele se aduna si destabilizeaza compania pana cand nu mai ramane nimic.

Noi consideram ca doar cu sisteme informatice potrivite va puteti adapta suficient de repede atunci cand apare o noua situatie.

Acesta este singurul mod prin care compania dumneavoastra poate fi suficient de flexibila astfel incat sa aiba succes pe terment indelungat.

De aceea va invitam sa utilizati optiunile din Nexus GPS Tracking care va ajuta sa evitati toate greselile pe care le-am descris mai sus in acest articol.

Dati click aici ca sa vorbiti cu unul dintre consultantii nostri si sa aflati ce proceduri puteti implementa ca sa rezolvati situatiile pe care le-am mentionat!